Mandala jako praktyka duchowa


Wysyłka do APO / FPO / DPO? Dodaj adres do książki adresowej. Upewnij się, że zawiera numer jednostki i pudełka (jeśli jest przypisany).

Niezależnie od tego, czy są wykonane z piasku, tkaniny czy metalu, mandale służą do wizualizacji tych domów. Mandale piaskowe są jednym z najpiękniejszych typów konstrukcji mandali i są związane z najgłębszymi i wyszukanymi ceremoniami buddyjskimi w Tybecie. Każdy kolor, kropka i linia w mandali stanowi zasadniczą część bóstwa i filozofii buddyjskiej. Każdy składnik musi być umieszczony w dokładnie tym samym miejscu za każdym razem, gdy mandala jest zbudowana.

Opracowałem unikalny proces, który łączy w sobie mandale z intuicyjnym dziennikiem. Proces ten stopniowo wyłania się dla mnie przez wiele lat pisanie czasopism, proces twórczy, pisanie poezji i sztuki. Używam tego procesu, gdy uczę kreatywności, pisania i warsztatów rozwoju osobistego. Mój pierwszy poemat mandali został opublikowany w dzienniku poezji dwadzieścia pięć lat temu i od tej pory odkrywałem go jako narzędzie rozwoju osobistego.

W 1988 r. Jego Świątobliwość, 14-go Dalajlama, duchowy przywódca buddyzmu tybetańskiego, pozwolił na otwarcie dla publiczności pierwszej budowy mandali na zachodzie. Ta mandala była Mandala Kalaczakry i została zbudowana w piasku przez Namgyal Monks z Dharamsala India w Natural History Museum w Nowym Jorku. Jego Świątobliwość otworzył oglądanie mandali jako oferty kulturalnej i jako środek do zachowania kultury tybetańskiej. Jego Świątobliwość czuł, że byłoby korzystne dla świata, ponieważ poprawiłoby życie wszystkich żywych istot w pobliżu budowy.


To dla mnie wiele sensowne, ponieważ kiedy patrzysz na słońce, widzisz idealny okrąg. Księżyc, w nocy pełni księżyca jest pełnym kręgiem. Belki światła ze źródeł światła wydają się okrągłe dla naszych oczu. Ripples w stawie okrąg na zewnątrz. W pustym pokoju mój kot usiądzie w kręgu na podłodze. Myślę, że naturalnie, ludzki instynkt mądry, grawituje w kierunku kręgów. Może to być część naszego genetycznego gatunku jako gatunku.

Komentarze